Tuesday, September 22, 2009

balik kampung + hari raya 09


salam..erm..firstly,just nk ucap selamat hari raya aidilfitri n maaf zahir batin to all my friends and family ..dan moga raya kali ini memberi seribu kerahmatan dpd Allah swt..ameen...

cerita yg berkaitan ngn hari raya 09.. balik kg owh balik kg..
actually,cite nie psl long journey aku,adik ira n adik ida blik kg dr shah alam ke kuala rompin @ umah kesyangannku..hu3..memule aku bdget nk blik hr khamis lepas bersamaan 17 sept 09 sbb tetibe ptg rabu tue dpt tau kls convey mdm noraziah cncel means no class for the whole day in thursday coz klas evidence, criminal n cta dh cncel awl2..giler suke aku sbb leh balik kg awal..tp tetibe tpkse cncel sbb alg aku kata nk hntar adik bongsu aku yg sek kt usj nk join blik mlm khamis tue..jd terpakse tunda blik hr jumaat.. hr khmis tue aku pn amik peluang tk g ofis jap nk bincang ngn firmmates psl keje2 tk file 3 convey..erm..so bile dh settle ptg tue aku pn blik..ha,yg bestnye hr khmis tue 'my first love' contact kta nk berbuke sma..actually dh lama plan nk berbuke sma cume asyik tak jd..jd ktrg saje plan hr khmis tue..and btul la org kata bile plan beriya selalunye tak jd tp kalu xplan tul2 jdi..and kesudhannye ktrg berbuke kt syed..jenuh gak la nk explain jln ke s.4 sbb dia xfamiliar kat sini..hi3..tp aku puas ati la dpt jumpe..wpun, perasaan dh berubah tp xpela,kawan je kan..dia pn dh byk berubah..sempoi...ha3..tue yg aku suke :)

ok, back to main topic..erm,so hr jumaat tue pg2 dlm kul 3 aku dh bgn..alhmdulillah senang nk bgn..bkn pe,ayh n alg aku kata kalu nk bertolak hri jumaat kene awl2 pg plg lewat pn kul 7 sbb nk elak jmmed..so,aku pn menguatkn semangt bgn kul 3 and plan bertolak kul 4 pg..what, 4 a.m?? leh cya ke..tp believe it or not..we make it..!! cyalah...aku ngn adik2 aku tul2 bsemangt nk blik awl..hi3...tpt jm 4.15 a.m ktrg bertolak..serius aku cm tak caya..so, ktrg meneruskn perjlnan n smpai bkt putus (tmpt yg aku plg gerun nk drive) dlm kul 5 lbih..pergh..ngn gelap nye aku mmg tawakal je..tp alhmdulillah..akhirnye berjaya lepas :) aku sgt bgga ngn diri ku...ha3..n aku mmg pecut gak la kt tmpt2 yg cm sunyi kn smbil tawakal..adik aku siap sound lg, kak ipah nk kejar pe..aku jwb,nk kejar umh..hi3..sabar je la..akhirnye ktrg slmt smpai kuala rompin dlm kul 8.30 a.m..

yg kelakarnye...
reaksi ayh aku : sgt terkejut xcaya ank dia yg degil ni leh bertolak awl2 pg n smpai kuala rompin dlm kul 8 lebih..hu3..cyalah efa..u maked everyone shocked!!

reaksi family mbers aku yg lain : pn terkejut tak caya..diorg tul2 cya bile aku smpai umh pg tue..hi3...

as a conclusion, seriously aku tak caya i had make it!! wpun bg org lain bnde ni bese je tp i'm really proud wif myself... random pics of our journey ;





our first raya;

first raya ktrg sungguh meriah..sbb pe?? sbb ada dua bby yg join raya kali ni..hi3..riuh rendah umh aku raya kali nie..giler ar..tp syok sbb sungguh meriah :) ..org kata lg ramai lg murah rezeki..mudah2 an..ameen..

cerita ttg first raya
kuala rompin + kg mersing + batu pahat
mule2 pg raya ktrg kumpul kat umh kuala rompin dulu..so, bile all the guys g smayang sunat rya kaum2 perempuan di rumah menyediakn juadah tk makan di pagi raya..so bile ayah,abg ipar n abg aku dh blik ktrg pn kumpul n mkn rmai2..bca doa2 yg berkaitan n kemudian,makan!! hi3..opsss..sebelum tue bermaaf-maafan sesama ktrg..sedih gak la tp mjur dpt control yela dh besar..malu sih..hu3..lepas mkn, spt biase siap2 g kg belah ayh..kt mersing..dkat je dlm sejam perjalanan..sbb fmily ayah sme berkumpul kat sana..tp aku n abg aku g singgh umh my future sis in law kt selendang..abg aku nk beraya tk kali terakhir sbgai teman istimewa kak wid @ bakal kak ipar,yela, pasni..insyaallah bln 11 nie dh sah jd suami isteri...ameen..so smpai mersing trus ktrg beraya umh sedara-mara yg terdekat di keliling umh atok...

balik je beraya dr mersing ktrg trus g melawat angh aku kt btu pahat sbb angh aku xdpt cuti first rya...besela,dh cuti kawen lama hrtue..hi3...tkpela ngah yg penting mjlis smbut menantu kat kelantan raya ke4 dpt spend masa rya..hu3..ktrg dtg btu pahat knvoi 3 kete..smpai je sana rya2 jap smbil borak2..driver2 pn melepaskn penat..ahaks..kemudian ktrg pn g merlong..plan ayah aku nie di saat2 akhir tp ktrg pn pergi je sbb dh dekat ngn btu pahat..dlm 1 jam lebih perjalanan smpai merlong beraya umh sedara atok belah ayah..pe2 pn ktrg mmg berjlan sakan la first raya nie..yg penatnye driver2 la..opsss...bkn driver, penyelamat ktrg la kalu x spe nk bw kte..hi3..

pics yg smpt ktrg tgkp ;








...aku yg bersyukur...
kpd Allah swt, sbb diprmudahkn segala urusan kami sekeluarga..ameen..<3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers