Wednesday, May 2, 2012

sesuai atau tidak?

salam..

alhmdulillah pagi ni bermula dengan senyuman :D hrp semua sihat2 belaka kn..ameen..erm entry kali ni nk kongsi sikit la info pasal susu yg sesuai atau tak utk ibu mengandung..pergggh...semenjak dua menjak pregnant ni..blogging pasal pregnant woman je kan..hi3..saje actuallly tetibe rasa nk share...gediksss..padahal tak la byk sangggatttt info pun...ahaks..

ok, first sekali pasal susu..bile pregnant jew msti org akan tnye minum susu pe ye time pregnant nie..dah beli susu kew? dah stat minum susu kew? dan byk lagi soalan2 lazim..erm, yg femes skali susu time pregnant adalah susu-susu berikut ;

NO.1 ANMUM MATERNA

smple susu ANMUM MATERNA
ni chocolate flavor

antara khasiatnya yg aku tau dri blog2 mummy2 ni..hi3 :D selain dri info kat kotak kan..adalah------>

BRAIN FORMATION
Anmum Materna™ is especially formulated for women who are pregnant or who are planning for pregnancy. Anmum Materna™ is high in Folate, which is important to maintain the growth and development of the foetus. Delicious tasting Anmum Materna™ also contains Folic Acid, GA, EFA, Folate, FOS, Calcium, Iron & other essential nutrients. It is an ideal supplement that will aid in maintaining the growth and brain development of your unborn child. 

Info dari---> http://haniz-eyecandy.blogspot.com/ 

SOALANNYA : SESUAI KE TAK UTK AKU?

JAWAPANNYA : SESUAI..

sebab aku skrg ni pn tgh amalkn minum susu ni..sepatutnya 2 gelas sehari tpi kadang2 aku terskip gak..segelas je sehari..hi3...flavor pe yg sedap...actually aku takde msalah nk minum susu mmg dulu aku selalu minum susu tepung pn..jdi aku beli flavor asli..tp hritue pernah sekali asli dah abis, husband aku tlg belikn flavor coklat..erm, sedap gak..hi3..

NO.2 MAMIL GOLD

smple susu MAMIL MAMA

antara khasiatnya ade tertulis kat pic di atas ni..hu3..ni keluaran DUMEX..

SOALANNYA : SESUAI KE TAK UTK AKU?

JAWAPANNYA : KURANG SESUAI.. 

sebab pe ye? haritue pernah my bff aku yg pregnant lebey kurang sama cm aku tnye aku minum susu apa time pregnant ni..aku jawab ANMUM MATERNA..dia kata dia cube minum susu ANMUM tpi dia tak leh terima..dia tukar pada MAMIL MAMA nie..based on xperience dia, dia kata SEDAP..jadi kotak ke2 aku pn try beli susu ni...rsanya susu ni mungkin SESUAI dengan tekak my bff tapi bukan aku kot..yela, baru minum 5minit lps tue muntah balik..ingatkn morning sickness kn, tpi cube lgi esknya sama juge.betulla ckp org tekak lain2..mybe bby my bff sesuai ngn MAMIL MAMA, my baby sesuai ngn ANMUM MATERNA kot..hi3..bby ke mummy dia??? no komen....teeeettt....ahaks..


NO.3 SUSU ILHAM 

smple susu ILHAM

Apakah Susu Penuh Krim Ilham?
Susu Penuh Krim Ilham ialah susu yang dirumus istimewa dengan kaedah pengilangan secara islamik  dan menitik beratkan aspek kebersihan dan halal. Ianya diperkaya dengan khasiat badam, kurma dan kismis yang membantu pembesaran kanak-kanak dengan lebih sempurna. Kelebihan yang paling unggul berbanding susu krim di pasaran kini ialah, ianya dilengkapkan dengan Terapi 30 Juzuk Al-Quran. Susu Penuh Krim Ilham sangat sesuai untuk perkembangan yang seimbang dari segi rohani dan jasmani.

Apakah khasiat Susu Penuh Krim Ilham?
Selain mempunyai komposisi bahan yang sama dengan susu lain di pasaran, Susu Penuh Krim Ilham di perkaya dengan 3 khasiat utama iaitu Khasiat Badam, Khasiat Kismis, Khasiat Buah Kurma dan Terapi Bacaan 30 Juzuk Al-Quran. Juga mengandungi khasiat tambahan Ginkgo Biloba dan  Maca.

 yang bagusnya tentang susu ni, ialah...

Terapi Bacaan 30 Juzuk Al-Quran
Junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. dan para sahabatnya telah menggunakan Al-Quran dan doa-doa untuk mengubati berbagai macam penyakit, baik disebabkan oleh tukang sihir seperti guna-guna dan lain-lainnya atau disebabkan oleh gangguan jin seperti kerasukan dan penyakit-penyakit aneh lainnya atau terkena gigitan binatang berbisa seperti kala-jengking, ular dan sebagainya. Rasulullah SAW juga menggunakan ayat-ayat Al-Quran dan doa-doa untuk penjagaan dan perlindungan diri.

----> info dari ilhamintelek.blogspot.com 

SOALANNYA : SESUAI KE TAK UTK AKU?

JAWAPANNYA : TAK PASTI

sebabnya? aku tak pernah cuba susu ni..susah nk cari susu ni..kat area2 tmpat aku ni mmg xde la..haritue aku jumpe pn kat MYDIN USJ..tpi tak byk stock time tue tak tau pregnant lagi jadi tgk jela..lepas tue pergi semula dh abis stock..erm, takde rezeki...rasanya susu ni BAGUS sebab byk testimoni2 yg bagus ttg susu ni..cubela kalu nk tau kn..rasanya pun sedap..utk IBU MENGANDUNG boleh minum susu yg utk 4-7tahun...

NO.4 TAMAR COCOA


smple susu TAMAR COCOA

actually susu ni aku dpt tahu dri fb Cahaya Mataku..kebetulan tgh online fb tertarik dengan promotion susu ni..tanya sesuai utk pregnant woman tak? dia kata SESUAI..antara khasiatnya ;

Khasiat Kurma Dan Koko

- Kurma dengan Zat besi sangat sesuai bagi orang yang mengalami masalah anemia (kekurangan  
  sel darah merah)
- Kandungan salasilat (sejenis zat yang menyerupai aspirin) dalam kurma boleh bertindak seperti  
  ubat kerana ia mampu mencegah pembekuan darah dan juga bertindak sebagai anti keradangan 
  dan menurunkan tekanan darah
- Kaya dengan khasiat protein, serat, glukosa, vitamin A&C, sodium serta potassium
- Kurma membantu proses pembesaran, merangsang minda kanak-kanak serta perkembangan otak
  bayi

- Koko apabila diampurkan dengan susu dan gula akan menjadi minuman yang berkhasiat
- Kesn Antioksida adlah diperolehi daripada kandungan polyphenois yang tinggi seperti flavanoids
- Koko meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan
- koko melambatkan proses penuaan

info dpt dari ----> fb cahaya Mataku

SOALANNYA : SESUAI KE TAK UTK AKU?

JAWAPANNYA : SESUAI 

aku dah pernah rasa susu ni..dah order by online susu ni..hu3..SEDAP mmg sedap..rasa mcm hot chocolate..serius...aku selalu minum...the problem is, husband aku pn join sekaki..ade ke patut bile aku nk minum je husband aku kata minum la susu ANMUM tue, abg nk minum susu ni..adeh...sabar jela..tpi bile dah abis susu ni..dia kata takyah beli dahla..SEBAB PE? husband aku ni mmg tak percaya beli barang ONLINE ni..ckp la beribu kali pun yg ok je beli barang online..tak mau nye bagi..hrtue pun kantoi sbb time posmen datang dia ade kat umh shift malam..erm..memang selamt la kn..ha3..aku kalu beli barang pn snyap2 jew order online n wat pyment sendiri..hi3..

tpi aku nk gtau la susu ni mmg SEDAP..n berbaloi..harga pn tak mahal..cubela satu kalu nk tau rasanya cmne ye..


setakat ni aku stay ngn susu ANMUM..nti nk try cari susu ILHAM kalu dapat..hi3..

okla, actually tak kisah pun kita minum susu pe and semua susu sesuai utk pregnant woman..cume tekak kite ni sesuai ngn susu pe la kan..hi3..so, watlah keputusan sendiri..rasa suke susu tue amalkn, rasa susu lain tak sedap beli susu yg lain..hu3..

tue jela entry kali ni.aku dpat rasakan yg entry kali ni agak berbau serius...ahaks...teeeeetttt

k, have a nice day guys, babai n wslam..

Moga kita semua dirahmati...ameeeen....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers