Wednesday, July 4, 2012

♥ bukan handmade / barang tunjuk @click ♥

salam..

still lagi berkisar ttg barang baby..hu3..tp kali ni lain skit, kali ni bukan handmade means barang yg dibeli semuanye barang tunjuk (kalu beli kat kedai) @ barang click (refer pada brg online) ahaks..okla, mlas nk cite pjg..antara barang2 baby yg kami berdua (aku n husband) dah beli dlm preparation nk smbut bby sulung adalah seperti berikut....pergh...gitewww...hu3

♥ Baju-baju Baby ♥

Kategori Baju Tunjuk
 
Kebanyakkan baju2 baby ni kitorg beli kat The Store n Pasaraya Megah kat Banting ni..budget nk tunggu JCARD promotion tp tak timbul2 pun..alang2 dah dua tempat tue wat promotion include bby stuff so kitorg ambil keputusan try tgk dulu n kalu berbaloi beli jew..or tunjuk jew..hi3..
 
 
blue color..3 helai..+ set mitten botties
suke3..
 
 
white based color + 2 set mitten botties
suke sgt yg set green color tue..cuteee....
 
 
orange + yellow + peach color..ngeh3..
2 set mitten botties yg sesuai digandingkan bersama..hu3
tak lupe, topi bby yg cute tue ye ♥

OKEY, DONE WITH BAJU TUNJUK..

 Kategori Baju Click

aku tak beli byk sgt baju click ni..just beli yg aku rasa berbaloi n cute jew..kekadang survey kat luar harga lebey kurang baek beli kat luar sbb takyah postage..jadi kebanyakkan baju click yg aku beli ni sme harga under promotion..baru untung n berbaloi2..hi3..

Sleepsuits
aku beli kat fb Tilam Comel Sale, harga luar RM 100++ dia jual harga borong half dpd harga luar..so aku pn click n beli..hi3.. sebab rasa berbaloi beli..one set ade 3 pieces..


ni sample yg wat aku tertarik nk beli..hu3..


sleepsuits dlm packaging lagi..


ha, sure dpt set mane yg aku dpt kn..sebab takleh pilih..
jdi dptla set ni utk 0-3months baby..
1 helai karton, 2 helai bunga2..
kalu bby aku boy..bedal jew pakai..sweet pe..hu3..


Romper
yg set romper ni pulak aku mmg dh lama survey..kene pandai cari sbb harga berbeza2..kene cari yg murah n berbaloi beli..aku dh jumpe yg murah promotion gak la, yg set romper + socks skali..bese yg lain jual rm40 n above, yg aku jumpe jual rm39 include postage..kire murah..sedang aku berkire2 nk beli semalam mmg rezeki kot, ade yg lain wat promotion utk 1 day rm29 include postage..aku pun terus click n grab..hi3..so yg aku beli cm kat bawah ni..aku beli kat fb lovely kidswear..

ini sample je..
yg aku beli set 4 Short Sleeve Rompers + 6 Handkerchiefs



ha, ni set yg aku dpt..comeikn..


p/s : Ibu mengandung baru je nk beli handkerchiefs next round shopping sbb hritue tak de yg berkenan..bila dh beli set ni..save duit..hi3..dpt 6 terus handkerchiefs..suke3..


so, alhmdulillah boleh dikatakan hmpir lengkap bab baju2 baby ni..baju lengan pjg, lengan pendek, takde lengan, baju jaring, romper, dan sleepsuits dah ade..insyaallah lengkap rasanya..ngeee....

DONE WITH BAJU BABY.


 
♥ Tilam Baby ♥

setelah puas survey yg mane satu pilihan kalbu, aku wat decision beli tilam bby type cmni..kelambu sekali..harga pun ok..tak terlalu mahal..sedang2 ok je..hi3..yg ni beli kat fb Nanie Ishak



tilam disertakan dlm beg yg cute..hi3


rupe tilam bby nie bila dibuke..comei je bantal kepala tue..


ni rupe bile kelambu ditutup...kelasss..hi3


DONE WITH TILAM BABY.


♥ Barut + Bedung Baby ♥

ni, Ibu Mengandung saja menggatal menambahkn koleksi handmade barut + bedung yg ada..saje je nk Fancy Mancy skit..hi3...aku beli under package promo 2 bedung kain korean flannel + 6 barut kain flannel..ngade2 tau..hi3..aku beli kat fb babyshop.com.



ni barut yg aku click tue..corak ni aku yg plih..saje nk colorful kn..hi3..
3 helai yellow, 3 helai green..



corak bedung yg aku pilih..hi3..
aku tau, cute...ngee...

dah lama dah DONE WITH BARUT + BEDUNG BABY..hi3


erm..rasanya setakat ni je post kali ni..byk gak yg diupload pic barang2 baby..nti ujung bulan ni shopping lengkapkn barang yg kurang...hu3..insyaallah..

okey, jumpe lagi lain kali..hu3..


Moga kita semua dirahmati oleh ALLAH SWT..ameeen...








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers