Wednesday, July 4, 2012

♥ handmade ♥

salam..

erm..nk dekat sebulan lebih rasanya aku tak blogging ni..sbb pe ye? TAKDE IDEA? TAKDE PICS2 HOT OR MALAS? hu3..aku je yang tau kn..malas la nk cite sbb pe..kurang lebih atas alasan2 yg dinyatakan tadi la..hi3..pale rasa TOINK.TOINK.TOINK..boleh gitew..hi3

okla,memandangkan mak kesayangan aku dh duk ngn aku kt umh ni..erm, leh dikatakan kurang lebih dah nk msuk sebulan mak aku duk ngn aku yela sejak kes aku HB LOW GILER tue so aku ajak mak aku duk ngn aku tlg temankn aku..hi3...bile mak aku de kat sini macm2 la idea aku kn disebabkn mak aku ni suke sgt menjahit..actually mak aku WAJIB wat barut utk bakal2 cucu dia..jadi mmg tradisi la mak aku akn stat wat barut ni bile anak2 dia atau ank menantu masuk 7bulan kandungan nye..hi3..nk dipendekkan cite, time aku ajak mak aku duk sini mak aku dh beli pn brg2 nk wat barut cume nk wat jela...hu3..suke2..aku bru je survey2 kat internet kn barut segala..konon nk yg FANCY MANCY segala..mak aku ckp takyah la mak dh beli kain nk wat pun..hu3..baekkkk mak....


so dlm masa sebulan ni PROJEK kami berdua pn bermula..hu3..mule2 wat barut..aku ckp kat mak aku yg aku nk barut yg kaler2 cm kat internet..gune kain cotton gak mak..cume tukar kain plain white colour tu kpd kain cotton corak2..hu3..mak aku ckp nti biar mak siapkn plain white colour dulu..tradisional tau..!! tp bile pk2 aku tak kisah pun..saje ngade2..ha3..tak kisahla....hi3

selain barut, antara PROJEK2 kami berdua ialah ;

♥ Barut Baby

barut kaler putih plain..hu3..5helai mak aku wat..aku just tlg tengok jew..
patuh pada pntang larang dolu2 mak tak bagi involve jahit2 ni..hu3


setelah puas memujuk akhirnye mak aku wat barut kaler2..kaler purple je..
tgk2 de kain lebih bantal hantaran time aku kawin dulu maka terjadilah barut purple kotak2 ni..ngee..
5 helai gak..hu3

seme skali barut = 10helai..yeay!!


 ♥ Bedung Baby

actually bedung baby ni totally idea mak aku..dia mmg nk wat bedung ni gune kain putih..aku cume tambah idea kata mak dpd plain cmtue pe kata tepi bedung tue mak gune kain lain..ala2 kun gitu..hu3..jdi mak aku gune kain purple kotak2 jahit kat tepi kain putih plain...tak smpt nk amik pic prosesnye jdi ade gmbar yg dah siap bedung nye..tadaaaa....hu3



simple kan tp nice..yeay!! hi3


♥ Baby Quilt ♥


ha, baby quilt ni totally idea aku..hi3..aku nengok kat internet cm cute jew bby quilt tp harga cm boleh tahan mahal gak la..aku terpikir2 erm nk wat tp katne nk dptkn material kat dlm quilt tue kan..so aku survey2 kat fb terjumpe la fb yg jual segala mende berkaitan ngn jahit menjahit nie..


material yg sesuai utk wat bby quilt cotton..mmg ade yg jenis polyster + cotton tp utk bby tak berape sesuai sbb panas skit..jdi aku pn beli fully cotton..aku beli 1meter leh wat 2 bby quilt..so, aku pn cari la kain cotton yg sesuai utk wat bby quilt sekali 1 set ngn bantal n bantal peluk bby..hu3..ada 2 corak..

Corak 1 [ karton ]

corak karton pilihan mak aku..kaler ijau epal lak husband aku yg plih..maka terpilihla corak karton SMURF ni..cute gak..aku tak bpe minat sgt corak kartun (ngade2 kan sbb aku lebey suke corak ABSTRAK) ha3..tp bile dh jahit rasa kiut miut lak..ha3..


proses mengukur kain..material cotton tue yg kaler putih sebelah kiri..hi3..


proses menjahit oleh mak kesayangan aku..ngeeee...
 
 
 
dah siap pun...suke3..


Corak 2 [ abstrak ]

yg ni, kaler n corak ibu mengandung yg plih..aku la tue..mmg totally aku yg plih..nk gak corak polkadot colorful ni..nengok harga promosi pn murah rm 2.80 semeter sama la ngn yg atas td kn..jadi aku pn plih..hu3..

sebelum dijahit..hi3..material + kain cotton polkadot..hu3..


proses menjahit..hi3..dicantumkan ngn kain cotton pilihan ibu mengandung..ngeee...


yeay! da siap yg kaler purple polkadot ni..hu3..teramat suke...


♥ Sarung Bantal ♥

idea kami berdua..mak n aku bergabung = meletup..ha3..jadi time beli kain cotton utk bby quilt tue, aku beli lebih la utk wat sarung bantal n bantal peluk baby..bantal ingatkn nk wat tp mak aku kata tak molek la ibu mengandung involve bab2 menjahit n masukkan kekabu tue (kene patuh sbb takkn la nk biarkan mak aku wat sorg2kn masukkan kekabu tue dlm sarung bantal kan..dulu kitorang penah wat bantal2 kecik utk hantaran kawin aku ingtkn nk la wat cmtue..tp dibatalkn niat jadi beli je..1 bantal kepala n 2 bantal peluk..hu3..aku beli kat The Store hritue..ngeh3..


ha, bantal n sarung yg beli tue kiri sekali..
yg 2 lagi tue one set ngn bby quilt mak aku watkan..hu3

one set, bby quilt + sarung bantal corak karton smurf..hu3..comeik kn..
 
 
sarung bantal ni, mak aku wat rende skit kat tepi bantal..cute jew..hu3
 
 
one set, bby quilt + sarung bantal corak polkadot..hu3..cute kan...ngeee...


nie pun de rende kat hujung tpi comei jela sbb kain muat2 je..hu3
 
 
so..itulah PROJEK aku n mak aku dlm sebulan dua ni..preparation utk smbut bby sulung aku n husband..moga bby IBU & AYAH selamat dilahirkan n IBU dipermudahkn urusan oleh ALLAH dlm proses kelahiran bby k..insyaallah..ameeen...nti bby leh la rasa kasih sayang yg NENEK, IBU & AYAH ngn barang2 buatan kami ni..walaupun IBU tolong tgk jew and AYAH tlg pilih n bayar..hi3..
 
apepun, thanks a lot pd mak aku yg tlong watkn segala mende ni n layan jew kerenah ibu mengandung ni..love u la mak!! muahs! 

tue je..have a nice day guys!! moga kite seme diberkati..ameeen....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers