Friday, December 11, 2009

suka duka ku bersama ank buah

skrg nie bru aku leh online...yela, last week adik aku n ank2 dia blik kg...duk sini wat sementara waktu sbb husband dia @ adik ipar aku shift mlm seminggu berturut2..aku lg la suka yela, sblum nie aku ngn mak aku je tinggal berdua kat umh...aku tgk mak aku, mak aku tgk aku...blum smpt aku ckp bosan tgk muke mak, mak aku lg advanced dh ckp dulu...ei, asyik tgk muke ipah je...ha3...lawak tul...at least bile de adik aku n ank2 buah aku bising la sikit umh nie..tp takkanla suka je kan msti de duka nye...
sbb tuela nama post nie "suka duka aku bersama ank buah" hu3..
yang sukanya :
confirm2la bila teha n dhila sihat walafiat, jd asyik main je..gelak ketawa ngn diorg..yg si akak teha nie hyperactive jadi mmg gelagat dia xleh bla sokmo...ape2 yg dia wat sgt mencuit ati...yela budak bru blaja berckp...hu3..
yg si adiknye dhila cool je...nangis pn ssh nk dengar..tp suke sgt org agah dia..yg klakarnye bila dia guling2 kat tilam tibe2 nangis..tp nangis tak la melalak cm akak dia si teha tue..dtg je dekat dhila agah sekali trus gelak...kuang hasam tul dhila...suke sgt tgk dia gelak..hilang penat jga dia..hu3...
yang dukanya :
si teha nie ha...kalu ngn nenek dia mengada sangat..manje bebenor..asyik nangis je...kdg2 tue kul 2-3 pagi meragam...adui..padahal dh nk msk 3 thn...aku kdg2 tension..dhla tahap kesbaran aku nie nipis cm kulit bwang..tp kene kuat2 bersabar..paling busuk pn aku marah adik aku la...xpasl2 kene marah...actually aku xla marah kt ank buah tue sbb dia kecik lg kn tp ditambh ngn tension result nk kuar (tp result dh kuar time aku wat post nie)...besela aku pnye mood swing kn..hu3..
si dhila lak selsema..byangkn la bby yg bru nk msuk 4bln...cian sgt kt dia..xleh gerak n main beriya2 sgt..bila dia rsa xsihat, kdg2 nangis..ktrg rasa kdg2 biarla ktrg yg duk kat tmpt dia..erm...hingus xberhenti kuar..ciannye dia...bdan panas...dh mkn ubat tp besela kn take time gak nk sembuh...
antara suka duka aku ngn ank buah..aku terpikir cmne la nnti in future kn..yela, setakat tlg2 adik aku settlekn anak2 buah aku aku dh penat thp gaban..tdo pn awal..pastu cepat hangin bile diorg meragam kul 2-3 pagi..ish..seriously, cannot imagine that time!!!
n wat aku tpikir besarnya pengorbanan parents..yela, meragam cmne pn aku tgk adik aku ssh nk marah ank dia...ttp ckp slow2 pujuk ank buah aku..ei, aku cepat berangin...adoila..mak aku pn sama...selalu kata, jgn la kasar sgt ngn ank2 nnti dia menjauhi kita..tul gak kot pendekatan mak aku...erm..pe2 pn dis sem break really give new experiences to me as auntie to my nieces..
....aku yg selalu terpikir.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers