Saturday, October 23, 2010

adik aku.post.aku.


salam.

erm.petang td sdang aku melayari internet tuk mengupdate blog aku, aku pn intai2ler blog my youngest sis -IDA @NURUL AIDAH BINTI SULAIMAN@MOK SU yg sengal.hu3.aku selalu gak intai2 blog yg aku suke follow, spt mber2 n adik-beradik aku.tp adik bongsu aku yg sorg ni mmg aku rajin gak la,mklumla dia tgh ade mood yg menggila tk berblogging,new blogger ngn semangat yg bru tk berblogging. (jgn mara ida.ahaks)

erm.topic utama tak masuk lgi ye.erm aku pn click la kt my sis pnye current post.topic couple.nice topic dan membuatkan aku tertarik, menarik kau mmg debom utk membaca ngn lebih lanjut.dlam ati tertnya2 - adik aku couple (mustahil kot) , adik aku teringin nk couple (erm, mustahil gak), pasal indie band yg namanye couple (rsanya adik aku xtau pn psl indie band nie,dia nasyid tau la..hu3) jdi tanpa melengahkn masa aku pn baca.stat baca, aku teruskn..teruskan membaca shingga abis. and at the end of my reading........

-----> aku rasa insaf.nape? sbb her current post yg bertitlekn couple membawa seribu nasiha yg perlu kita ingat ttg idup kita n kaitannya dgn MAHA PENCIPTA, ALLAH SWT ;p


antara ayat2 yg menarik perhatian dan membuatkan aku tersentap gak ar.hu3 ;


....memang tak syak lagi yang cinta sebelum kawin ni bawa kita dekat dengan dosa dan zina. OK. Andaikata lah kan dia akan kahwin dengan orang yang dia couple sekarang ni, percayalah. rumahtangga tu dah kurang keberkatan. ye lah kan. semua macam dah terbiasa, mana nak nikmatnya lagi. betul tak?....

---> pergh.pedas n panas tul statement adik aku mentang2la sek. agama.hu3


ayat ini juga ;


....kenapalah perlu nak couple-couple ni? serious la orang cakap yang mereka ni golongan yang tak matured lansung. tak fikir panjang. Tak ingat ke balasan Allah kat alam lagi satu? aduyai kawan2. tak payah malu kalau status diri tu single. OK. cuba la fikir. Allah nak selamatkan korang dari melakukan dosa dan zina. atau mungkin Allah nak korang sempurnakan cita-cita dulu. yelahkan. First thing first. korang, at least sikit la dah ke balas budi mak dengan ayah korang? sentiasalah bersangka baik pada takdirNya. Allah sayang lebih kat korang semua. BERSYUKURLAH. ^__^....

---> erm.seyes, korg yg couple tak terasa ke baca statement nie.aku pn terkecuali.tp btul kata my sis pn.cume yg lgi bagusnye aku rasa sbb pe adik aku keluarkn post sebegini...

*utk bacaan yg lebih lanjut please visit http://saatkumasihbernafas.blogspot.com ^^, (promote skit)

........

~adik aku bru berumur 18++. jadi mmg wajar pn dia pk begitu.xperlu couple2 lgi.
bru je merasa alam u.blaja pn bru sgt jdi pk blaja dulu k ;p

~dia dibesarkan dri form1-5 di sek.agama jdi environment n pengetahuan ttg keagamaan lgi tinggi dari kitorang n aku rsa xslah pn brkongsi pe yg dia tau.
her opinion from her point of view.
nice work ida.

as a conclusion...
TQVM khas tuk my lovely sis for this post yg membuatkn aku dekat lgi ngn ALLAH SWT ;p wallahualam..


.....aku yg sangat suke baca post2 adik bongsu aku kerna, membuatkan aku menginsafi diri.ameen....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers