Monday, June 22, 2009

my penglipur lara

ahmad hazeem naufal

siti nuur jaanatul faatehha

slam..erm..tajuk pn 'my penglipur lara' kn..so this time aku akn cite psl ank2 buah aku yg setia menemani aku kat umh spjg cuti sem lebih kurg 2bln ni..yela,org kata cuti sem ni awl2 cuti sem mmg rasa cm syurga ar..duk lepak kat umh lepas dr tension studi kn..lama cm bosan lak..nk keje ayh aku cm bg lak..lgpun cuti sem kali nie berbeza skit n mmg aku tdk diwajarkn bkerja..maklumlah lpas je abis paper aku terus duk umh alg aku smpai dia bersalin..so bile dia dh bersalin aku ditugaskn tolong mak aku jaga alg aku yg brpantang kat umh nie..adik aku n teha pn ade skali..yela adik aku tue pregnant jd duk kat umh rompin nie ktrg leh tgk2kn..utk keselamtn if something happen,sekurg2 nye ktrg ade..

opss..ini bkn the real topic of this post actually..sbnarnya berkaitn ngn ank2 buah aku as i said b4..sape lg si teha n si naufal(my new niece)..bygkn awl2 pg ktrg dh dikejutkn either by teha atau naufal..diorg akn menangis samada nk susu atau xselesa..kalu si teha yg tdo sebilik ngn aku pg2 kalu bgn msti kne nmpak mak dia kat sebelah kalu x,selamat..melalak la dia..tp vokal si naufal xleh ditndingi oleh akak teha..hi3..pergh..naufal kalu menangis nk pe2 vocal dia mmg dia lontar tul2 la..menangis cm kene dera..mule2 seme cuak dgr dia ngis cmtue tp lama2 mmg style dia nangis kuat cmtue..alahai si naufal...

antara aksi2 naufal yg smpat aku rakam..hi3


aksi si teha


tp si teha mmg penyeri umh nie la..yela,umur dia bru msuk 2tahun bln lepas so skrg tgh blaja ckp..kdg2 berbutir pe yg dia ckp kdg2 dia speaking perancis (means ktrg xphm) bygkn setiap perkataan yg kuar dr mulut sape2 dlm umh nie dia akn ikut..kalu dia dgar aku pnggil adik aku merangkp mak dia.."imah oh imah" ha,xlama pastue adela suara kecik dia berbunyi..mah oo mah..sabarjela..tp mmg penglipur lara aku..dia ni suke bercakap wpn ktrg xpahm dia akn g kat sape2 yg dia rsa nk g and mulekn ceramah dia..dia ckp je ape yg dia suke wpu ktrg xphm..kdg2 aku gelak je..hu3..sbelum tdo pn dia slalu naik ats katil n duk sblah aku n suruh aku bgn kalu dia xngntuk lg..jap lg dgr ar dia ckp "ndak,angun..ndak,angun ar.." ei,kalu dia ckp je xpe tp siap dia main mata aku trik idung aku..ei..nk marah pn xleh bile kite tgk muke dia tergelak je..pandai teha ni wat org gelak ye n tak marah dia..

ha si teha nie suke sgt main hset..spe2 la tp plg feberet hset aku la mybe sbb flip kot jd lain dr yg lain..hset atok dia yg slider pn pantang nampak msti dia tibe2 lari nk dptkn hset tue..bertuah pnye teha..kcik2 suke gadget dh ye..aku plg xleh blah bile ktrg nk take pic dia msti pas take pic tue dia kata.."ok.." sabarjela..teha oi teha..pe2 mmg cuti sem kali nie penat + gembira ar sbb penat nk kemas umh setiap kali disepahkn oleh si teha ni and gembira sbb telatah dia tue..

pe2,mak ndak syg teha n naufal...!!! moga teha n naufal jd ank yg solehah n soleh..ameeen...



...aku yg syang pd ank buah aku..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers