Sunday, June 21, 2009

roti sardin goreng tepung


slam..tuan2 n puan,hrnie kite akn cube resepi baru yg ringkas tetapi enak dimakan terutamanya pd waktu minum ptg..hu3..resepi nie sesuai tk org2 bujang yg xbape rajin ke dapur tp kuat makan (merujuk kpd aku) hi3..resepi kite hrnie adalah roti sardin goreng tepung..selalunye kite dgr sotong goreng tepung kn tp hrnie lain skit..roti sardin goreng tepung..

ei..mengarut je aku ni tghari ni kn..xdela actually aku teringat aku n adik aku (mak teha) wat roti sardin goreng tepung nie..erm,aku blaja dr dia la ni..sbnarnya tgh ktorg lepak smbil tgk aqso n madina perut aku berkeroncong..laaaparr...aku dh la kuat makn..nk g kuar bli pisang goreng n keropok mls lak..pastue adik aku ni bg idea...wat roti sardin..aku ckp xnk sbb aku nie migrain jd kne control mkn bende2 yg berminyak..yela selalunye aku jumpe roti sardin mostly berminyak..tp adik aku kata roti sardin nie kurang berminyak..ingat ye,bkn xberminyak ttp kurang brminyak..hi3..dia kata sbelum greng tue celup ngn adunan tepung GANDUM..i repeated, tepung GANDUM..rupenye senang je wat roti sardin versi nie..erm,korg tgk la step2 kat bwh nie..what i can said, selamat mencuba..!!

step 1 : hancurkan sardin

step 2 : ptog roti kecil2 (mengikut citarasa msing2)

step 3 : sediakn adunan tepung gandum
(celup roti sardin ke adunan ini sebelum digoreng)

sedia untuk dimakan !! yea..hu3

erm..as i said b4 resepi sesuai tk org yg xbape rajin ke dapur tp kuat makn cm aku..tp kalu korg rajin leh je pelbagaikn inti roti nie..okies..perut aku dh laaaparr...nk lunch..hi3..pesanan dr penaja,pd mber2 aku yg on diet..tidak digalakkn kerna resepi ini mengndungi kalori yg tinggi..tp pd yg main bedal je makanan n kuat makan cm aku amat digalakkn..ha3


...aku yg kuat makan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers