Thursday, June 18, 2009

zaman sekolah ( 2nd ed. )

slam..edisi ini menceritakn lanjut ttg zman sekolah rendah aku..erm,spt biase pas hbis zaman tadika,tabika, ataupun pra sekolah kite akn memasuki the real life of school ataupun dikenali sbgai zaman sek. yg sebenarnye..yela,sblum ni cm blaja basic je kn kat tadika jd bile msuk stndard 1 bru tul2 nmanye blaja..so, lets me start this edition with my experience at my primary school.

zaman sekolah rendah aku

actually,aku memulakn zaman sek rendah aku kat sekolah kebangsaan seberang jaya II kat Pulau Pinang. Sek ni gak dekat je ngn kaw perumahan aku..dlam 100metr je..dekat kn..so mmg aku xleh ponteng sek la sbb dekat sgt sekolahnye..hu3..aku sek kat sini dr standard1-3. erm,seronok blaja kat sini sbb leh dikatakn sek bandar kn jd kawan2 mmg berbilang kaum..aku ramai kwn kat sini..jiran2 aku pn seme sek kat sini jd ktorg mmg pg sek sama2..yg bestnye time sek rendh ni mmg time main ar..antara kenangan yg xleh aku lupe ialah;

1. aku suke sgt main kat padang time rehat..time tue femes main getah..so aku ngn mmber aku mmg kumpul getah pastu pas smbung2kn getah ktrg bwa g sek,bile time rehat je main..best giler ar..msuk klas je berpeluh2..time blaja je ngantuk..ei cikgu hangin je ngn ktrg..tp itulah namanye budak2..hi3

2.klakar cite nie sbnarnye..aku pernah terlibat ngn acara penympaian hadiah pd sesi pagi persekolahan so ktrg yg sek ptg nie kene dtg rhearsal tp sek ptg pn xleh ponteng..nk dijadikn cite bile habis je acara program tue aku pn msk kelas tp dalam kelas cikgu aku mmg tgk aku penat sgt..yela aku ngntuk,muke asyik lentok je kat meja..cikgu pn suruh aku blik umh sbb umh aku pn dkat je..jd aku pn blik..the best part is bile aku blik aku nmpak abg aku nk g main kat pdg tanpa mghiraukn rasa ngntuk aku tukar bju trus g ikut abg aku main kat pdg permainan yg terletak bersebelahan sek aku..ahaks..aku pn main pnjat2 pkok, police entry ngn abg aku n mber2 dia..aku sorg je pompuan..ganaskn aku?? hi3..yg klakarnye rupenye kawan sekelas aku ngn cikgu aku nmpak aku main kat pdg tue..esknye kat sek seme mber aku kata,zalifah semalam ktrg ngn cikgu sbariah nmpk awk main kat pdg..cikgu kata awak buat2 ngntuk dlm klas..haha..lawak giler..pastu cikgu selalu perli2 aku..hi3

3. ingt tak dulu ade femes kad2 nama yg beli melalui pos..satu set ada 12keping n harga dia rm3..aku pn beli gak bile kumpul2 duit..yela dulu adik beradik ramai n ktrg bkn org senang sgt jdi nk pe2 kene kumpul duit..kisah disebalik kad nama nie tau aku wat pe..aku bw g sek jual kat kawan kad nama aku..skeping 20sen..kawan aku ckp "zalifah bdk2 lain xjual, bg free je kad nama diorg nape awk jual" tau aku jwb pe.."ala, saya nk kumpul duit xpekn kawan tlg kawan.."hu3..mmg otak bisnes yg xleh blah..pd mber2 aku yg bli kad nama aku dlu aku minta maaf byk2 ye..

aku yg mane?? hi3
(time aku stndard 2)

habis je standard 3 kat SKSJ II, aku lak sekolah kat Sek.Keb.Sg.Puteri kat kuala rompin phg..aku tukar sek kat sini sbb ayh aku dinaikkn pangkat n ditukrkn tk bertugas di JPS Phang Tenggara Kuala Rompin,Phg..aku sek kat sini dr standrd 4-6..mule2 aku sek kat sini aku dftar xpakai tudung yela sbb kat penag dulu xpakai tdung pn..mber aku kat sini seme pelik je tgk aku..sblum blik pas dftar tue cikgu klas aku pesan kat aku ckp.."Zalifah, blik nie gtau ayh kata beli tudung ye n esk dtg sek pakai tudung.." aku pn ckp kat ayh aku n esknye aku pakai tdg..hi3..xbyk sgt pic aku ade time kat sek ni mybe missing in action kot mklumlah byk kali sgt aku berpindah randah..pe2 kat sini aku mmg ramai kawan mmdngkan sek sme bdk kuarters..sek ni lg la dekat giler ngn umh aku lbih kurang 50meter je..hu3..kenangn aku kat sek nie;

1.ingt xdulu ade rancangn mkanan tambhn (RMT) tk org2 yg tak berkemampuan kn..aku xdpt tp mber2 aku yg dpt xnak mkan..so, ape yg jd? aku ckp kat diorg bile diorg xnak makn gtau aku..aku leh amik kad tue n makn..hu3..aku mmg kuat makn daa..tp certain2 makanan je yg aku makn cm mihun sup,mee kari n nasi ayam..yg lain aku aku xmakan pn..so aku setkn bile time mkn best RMT aku xbwa bekal ke sek..nakal kn aku..lawak tul..la, drpd mbazir makanan tue baik aku makan..sabarje la..

2.kat sek ni la aku bertemu ngn my first crush..time aku standard4 la..aku igt lagi sebelum bdk laki nie pindah dia bg aku diari bnk pertanian..aku rasa bdk nie anggp aku kawan baik je,aku pn anggp kawn baik je..opss..baik budak ni bijak pn bijak, mule2 ktrg selalu gaduh tp bile dia pindh ktrg baik n utus2 surat..tp sekejap je pas aku pindah ktrg lost contact..ha3..ini adalah bdk2 punye cite..laaayankn je kn..erm..who's that boy??

3. aku pling suke kat sek ni sbb aku selalu g camping..yela lg2 time standrd5 sbb nk UPSR the next year kn..macm2 camping aku join smenye pringkat daerah means bdk2 dr sek lain pn join. tue yg bestnye dpt jumpe ngn bdk2 sek lain..leh cuci2 mata..hi3..

tpi syg,aku xde pic pn kat sek nie yg ade dlm simpanan aku..as i said b4,mybe ilang time aku pindh..aku habiskn UPSR kat sek nie ngn rsult yg agak mbggakn..hi3..as a conlusion for this edition, itulah antara kenangn2 zaman sek rendah aku..

so..meet me at next edition with my memory at my secondary school k..as usual,

to be continued......


..aku yg cite ttg zaman sekolah aku..layaann...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers