Wednesday, June 17, 2009

zaman sekolah ( 1st ed. )

salam seme..erm,td wktu aku g singgah gerai feberet aku nk bli pisang goreng n kripap tibe2 ada sekumpulan bdk2 sek yg bru blik kokurikulum dr sek ren rompin..yg gurl ade,boys pn ade..ade yg pakai bju PBSM,KRS n Puteri Islam..tibe2 aku teringat zaman persekolahan aku lbih kurang berape belas tahun dulu..huhu..so,aku mulekn dgn zaman tadika aku dulu utk first edition bcoz it might take series of edition..enjoy ur reading of my story..lets start it with 1st ed.

zaman tadika aku
aku mulekn persekolahn time umur aku 5years old pd tahun 1990.my parents hntar aku kt Tadika PASTI kat area butterworth Pulau Pinang memandangkn time tue ayh aku ditukarkn tk bertugas di IAPD Pulau Pinang..aku ingt lg among kids kat tadika nie,only sveral including me yg 5years n others 6years old..so mmg ustazah aku kat situ slalu suruh kitorg wat ape yg budak 6years buat..huhu..yg aku xleh blah skali kenangn aku kat tadika nie adalah aku xpernah wat keje sekolah seme jiran aku Latifah yg wat merangkp best friend aku kat tadika nie..one day,ustazah nmpk Latifah yg wat keje aku so dia take action ngn separate kn ktrg budak 5 years n 6years tapi aku wat onar..believe or not, aku menangis ngn kuat smbil pegang tangn jiran aku tue..lagak cam bdk kene dera..haha..giler ar..last skali,ustazah tak jadi separatekn ktrg.first skali dlm fikiran aku kalu separatekn ktrg aku kene wat kerja sendiri..nakal kn aku nie?? tp aku mmg ingt lg kenangn2 aku kat tadika nie antaranye nyanyi nasyid time graduation day..so swit..

yg mne satu aku?? hi3

habis blaja kat tadika Pasti nie aku further zaman tadika aku kat Tadika KEMAS seberang jaya pd tahun 1991..terletak lebih kurang 500mter dr kaw perumahan aku..erm,kat cini aku jd perhatian sikit sbb ayah aku pgang jawatan pengerusi PIBG tadika nie..tp aku mmg aktif kat tadika nie..seme aku join,sukaneka,pancaragam,pertandingan melukis n mewarna n kebanyakan nye wakil tadika tp sukaneka n pancaragam ktrg wakil daerah..terer kn aku kecik2 dulu..hihi..antara kenangn manis aku kat tadika nie,erm aku msuk prtandingan mewarna sbelum pergi tue cikgu aku dh byk kali pesan supaya warna ikut warna sebenar which means kalu daun warne hijau,bunga raya warna merah..bile stat je pertndingan aku mule mewrna..awl2 aku ikut ape cikgu aku kata bunga raya warna merah,tp bile nk stat wane daun aku nmpak bdk sbelah aku warna daun wrna-warni cantik lak pulak aku tgk last skali aku lupe ape yg cikgu aku pesan,aku mewarna dlm dunia kanak2ku yg suke colourful..aku dpt sguhati je..cikgu,ayah n mak aku gelak je tgk hasil warna aku..sabarjela..pe2 pn aku mmg suke sgt time kt tadika nie dn berjaya graduation ngn jayanye ;p

aku yg khusyuk wat performance.hu3

time graduation.hi3x
(puas cikgu aku suruh snyum tp ak wat dek je)

habis cite zaman pra sekolah aku..so,cmne ngn zaman sekolah rendah aku n menengah aku?? hehe..aku tgh mencari bhn2 n kalu aku free aku akn smbung cite aku..hu3.. so now,i think its better for me to write " to be continued.."

..aku yg tibe2 teringat zaman2 sekolah aku..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers