Tuesday, June 16, 2009

tribute to en.sulaiman bin md diah..

my lovely parents en sulaiman dn pn rabiah

assalammualaikum wbt..

erm,ptg td ayh aku cal tnye psl result aku part6..ayh aku tnye ade failed ke x..aku jwb xde n alhmdulillah grad n knvo ujung tahun nie..erm,ayah aku kta alhmdulillah..yela,skrg nie ayh aku tgh kursus kat kelantan stat hri ahd hrtue..ayh aku suke sgt..yela,course law nie sbnarnye his choice..aku igt lagi dlu pas habis dip ayh aku tnye nk further course pe..aku jwb confirm2 la OM (Office Managment) la sbb aku blaja dip in office mgt..tp ayh aku kata try la further law..aku mati2 xnak sehinggakn ayh aku pnah ckp "kalu xdpt further law,xyah further degree" aku mmg sedih sgt tahap gaban yela,aku dgr law pn dh tercengang2 nie kn blaja dgree in legal studies kn..tp aku turutkn juga kata ayh aku..dr proses mengisi borang n hantar borang seme ayahku take part..tgk tul tak aku apply course degree in law xkisahla universiti mane pn..bile aku dh print borang permohonan tue n tunjuk kat ayh aku..mmg nmpak muke ayh aku gmbira sgt..tp dalam hati aku mmg x segembira ayh aku..

mgkin Allah nk uji aku course yg aku xbape harp sgt akhirnye aku dpt tk further my degree..aku sndiri terkejut..first time aku tgk surat tawaran tue perasaan bercmpur baur..leh ke aku blaja law nie..mmg serius aku cm blur..bile ayh aku dpt tau ayah aku lg la gembira berganda2..mmg ayah aku excited..aku ingat lg part1 ayh aku dh tnye kene bli bju black n white...aku ckp xtau lg ayh tp ayh aku dh blikn blouse n slack kat aku..kdg2 aku pakai gak both blouse n slack tue tp bkn tuk g class la..aku pn meneruskn pembelajaran aku sbagai student bachelor of legal studies..frankly speaking almost 2years in my study aku still xleh trime spenuhnye..aku still kata sushnye blaja law..bile jumpe family aku jd sensitif bile family aku tnye psl studi lg2 ayh aku..aku ingt lg kdg2 aku tarik muke bile ayh aku surh blaja rajin2..aku tau ayh aku perasan aku wat cmtue cume ayh aku tak tunjuk reaksi pn..aku cm rsa xbersalah pn xserius dlm blaja..yg penting dlm fikiran aku habiskn blaja..

semester berganti semester aku teruskn blaja gak..wpun dlm ati slalu ckp kalu aku futher course lain mgkin aku leh perform..aku xbrape ikhlas dlm blaja..smpai stu masa ayh aku dh tak tnye psl result aku..aku kdg2 msam muke ngn ayh aku..aku rsa kesian sgt kat ayh aku..aku btul2 trsedar yg smpai bile aku tak redha blaja dlm course nie..aku tul2 terdetik bile baca buku 'Jangan bersedih lagi mber aku lily yg kenalkn aku ngn bku motivasi nie time aku prktikal msa cuti sem part4 nk msuk part5..aku igt lagi ayat dlm bku tue yg wt aku btul tersedar "jangn fikir dengan meratapi kegagalan anda akn temui kejayaan" yela sbelum nie bile dpt result aku slalu kata ei,bile nk ok nie..asyik suam2 kuku je aku rsa dh wat terbaik..rupenye mybe nie petunjuk Allah supaya aku tul2 redha dlm blaja..

alhmdulillah final year aku cube wat tul2..mgkin dh terlambat tuk naikkn cgpa tp aku still berharap dpt wat terbaik..aku tau mmg ssh nk naikkn cgpa bile kredit terkumpul dh byk..erm..ape2 aku bersyukur sbb aku dpt naikkn cgpa wpun xspt mber2 aku yg cemerlang ngn jayanye..aku redha ngn qada n qada' Allah..thanks for his blessing in my study..

bile ayh aku tau aku dpt further bachelor in law (professional dgree) LLB hons..dgr nada ayh gembira sgt dlm phone tue..aku tau ayh aku hepi..aku minta maaf ngn ayh aku sbb xwat yg terbaik..sedih sgt bile ayh aku kata xpela,dh lepas xleh nk wt pe dh kn..yg penting blaja tul2 nk smbung nie..

pd ayahku en.sulaiman bin md diah..thanks a lot sbb paksa ipah further course law nie n ipah tau ayh pikirkan yg terbaik tk setiap ank ayh..thanks juge sbb tahan ngn perangai ipah yg menjdi2 sejak msuk law dn asyik ungkit yg kalu ipah msk course lain msti ipah leh skor..kalu ayh xwat cmtue ipah tak tau ape jd pd ipah skrag..sbb berkat ibu bapa amat penting dlm kehidupan ank2..ipah tul2 minta maaf dunia akhirat dr ayh..moga dgn berkat parents aku aku dpt wat yg terbaik dlm blaja..insyaallah..ameen...wslam..

"ayh..i wil try my best to make u proud wif me..i promise !!" i hope for blessing from Allah swt..

ini bukan kisah tuk meraih simpati cume kisah seorg ank yg bru sedar betapa besarnye harapan parents pd ank2nye..

..aku yg rasa bersalah pd ayh aku..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Gratisan Musik

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers